100% tevreden sollicitanten moet je verdienen!

Ik schrijf je overtuigende motivatiebrief, jij tevreden.

Mijn motivatiebrief helpt je die eerste horde over. Resultaat? Jij én ik tevreden!

Mijn website staat nu al een paar maanden online en mijn zelfstandige activiteit is aan het boomen. Ik verzorg teksten voor bedrijven én ik heb me op de markt van de sollicitanten gestort: ik help hen bij het overtuigend solliciteren, bij het schrijven van een overtuigende motivatiebrief. Een brief die hen dat zo gewilde sollicitatiegesprek oplevert, want niet iedereen is even vlot in het schrijven of in het zichzelf verkopen. Velen beschikken nochtans over uitmuntende capaciteiten. Maar ja, hoe kom je aan dat gesprek? Hoe overtuig je via een brief? Eerlijk? Ik help mensen dolgraag bij het nemen van die eerste horde. Zij tevreden, en ik dus ook.

Tevreden reacties tot nog toe?

Van begin tot eind tevreden klanten (zei ze blij en trots). Al mijn sollicitanten waren supertevreden dat ik ze had geholpen. Ik vraag mijn klanten altijd om me op de hoogte te houden van het vervolg, en dat doen ze allemaal. De meesten mogen zich gaan voorstellen. En wie dat niet kan, heeft een prachtige basisbrief in zijn bezit die hij kan aanpassen aan een volgende sollicitatie.

Want vergis je niet

De mogelijkheid dat er nog een gesprek volgt, en wellicht nog een, is groot. Vaak ligt dat aan zaken waar je totaal geen vat op hebt. Onlangs vroeg ik aan een HR-manager wat hem deed besluiten om voor die ene persoon te kiezen. Dan heb ik het over mensen die al zijn uitgenodigd voor een gesprek, van wie het cv en de brief goed zitten, die de juiste diploma’s, capaciteiten en vaardigheden hebben. Die al aan die andere kant van de tafel zitten om zich voor te stellen. Het antwoord van de HR-manager: 15 seconden. Je leest het goed: 15 seconden! Zelfs HR-managers laten zich leiden door hun buikgevoel. Klikt het? Dan is de job voor jou. Meer is het niet. Heb je niet meteen de job? Beschouw het gesprek dan als een ervaring en move on!

Stoefhoekje

Een aantal reacties van tevreden klanten. Gewoon geknipt en geplakt.

“Dag Christine,

  • Hartelijke dank voor uw brief. Wow, het blies mij achterover. Echt, geen woord op je site is gelogen. Prachtig. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik zal jouw diensten sterk aanbevelen aan wie het nodig heeft.” (Christine)
  • De covering letter is inderdaad een pak sprekender geworden!” (Simon)
  • Bedankt voor de aanpassingen en tips! Deze zijn zeker bruikbaar en heel terecht. (Sylvie)
  • Oprecht bedankt voor je verbeteringen, ik sta bij je in het krijt.” (Marijse)
  • Met jouw brief kan ik zonder problemen aan de slag. Ik maak er vandaag nog werk van.” (Davy)
  • Hartelijk dank voor deze fantastische aanpassingen, ik moet toegeven dat ik dit zelf nooit zo zou kunnen neerschrijven. Zoals we al besproken hebben, ben ik ook nogal bescheiden in het ‘verkopen’ van mezelf, maar dat hoeft men natuurlijk niet te weten.…” (Inge)

En ze blijven maar komen

  • Hartelijk dank voor je snelle werk! Ik ben erg onder de indruk van wat je van de brief gemaakt hebt. Het leest een stuk vlotter en de boodschap en vooral het enthousiasme komen veel duidelijker naar voren. Je hebt geen woord te veel gezegd met het aangeven dat je pareltjes van brieven maakt. Ik zal de brief op enkele kleine puntjes wellicht nog wat aanpassen, maar het geheel is goed. Erg goed. Ik ben onder de indruk :)” (Richard)
  • Waow ! Really, it is really pleasant to read, fluid and nice.  My girlfriend says that unlike with my previous letters I wrote, she can read this one without having to concentrate herself to know what I mean.
  • Het is verbazend te merken dat, hoewel je niet zo veel veranderd hebt aan mijn oorspronkelijke tekst, het toch helemaal anders overkomt. En met anders bedoel ik beter, mocht je daar aan twijfelen.”(Filip)

En nog

  • Dikke merci, is prima.
    Twee dagen later: “Ik mocht vandaag al komen in Hoegaarden en de tweede brief die ik gisteren verstuurde heeft ook gebeld. Kan geen toeval zijn. Hij vond m’n brief opmerkelijk, zei hij. Allemaal dankzij jou. Goed dat ik je artikel zag op Jobat!” (Anne)
  • Mijn mama zegt dat je er duidelijk verstand van hebt: “Het klopt allemaal en moest ik die baas zijn, zou ik u direct aannemen.” (Lien)
  • Ik vind de brief alvast héél erg goed!”
    Twee weken later: “Mission accomplished” (Leen)
  • Ik ben alvast zeer tevreden, Het ziet er heel goed uit.
    Twee dagen later: “Ik mag gaan solliciteren!” (Saskia)
  • Dit is het helemaal: TOP, het spettert. Hiermee kan ik verder. Dank je wel voor het puike werk.” (Greta)

Kan ik ook iets voor jou betekenen?

Mail me.

Mijn tarieven.

© C’bon

Misschien ook geïnteresseerd in deze blogs?

Goede sollicitatiebrief opent deuren – C’bon helpt

Hoe sluit je een sollicitatiebrief af?

Persoonlijkheid o zo belangrijk in je sollicitatiebrief

Wil je overtuigend solliciteren? Volg deze 4 tips!

Wil je overtuigend solliciteren? Volg deze 4 tips!

Professionele website laten maken? C’bon helpt je graag!

Professionele website laten maken? C’bon helpt je graag!

Leen Raats, van deze schrijfster zal je nog horen!

Leen Raats, van deze schrijfster zal je nog horen!

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Peter

    Fantastisch toch, zo’n win-win-situaties. En wat een opgetogenheid in de enthousiaste reacties die je krijgt.

  • Christine

    En van jou krijg ik ook altijd zo’n opgetogen reactie hé. Vind ik ook fijn!

  • sylvie

    Toptalent ! Duidelijk een gat in de markt.

  • Christine

    Dank! 🙂