Copywriting website De Punt? Ik pleit schuldig!
In opdracht van communicatiebureau Magelaan heb ik de copywriting van website De Punt verzorgd, een bedrijvencentrum in Gentbrugge. De Punt wilde zijn corebusiness – het verhuren van kantoren en vergaderzalen – meer in de kijker te zetten en dat is aardig gelukt. De trefwoorden die ik in de briefing meekreeg, ranken allemaal goed. Journalist Frederik Marain omschreef de gloednieuwe website als volgt: “Puik werk, proficiat! Jullie zijn erin geslaagd de speciale sfeer van De Punt perfect online weer te geven.” Eerlijk is eerlijk, de SEO-teksten zijn van mijn hand, de look & feel en het webdesign zijn van Magelaan.
Nieuw gebouw? Ook nieuwe website!
Bedrijvencentrum De Punt en ik kennen elkaar al lang. Toen het nieuwe gebouw van De Punt officieel zijn deuren opende in 2016 kreeg ik de opdracht de de punt.gazet vol te schrijven. Ik herinner me de fijne gesprekken die ik had met burgemeester Daniël Termont en provinciaal gouverneur Jan Briers nog levendig. Was een superleuk project voor een leuke klant.
De oude website van De Punt slaagde er niet voldoende in de sfeer van de in het licht badende en gezellige kantoren weer te geven, de verzorgde vergaderruimtes, de handige loodsen en ateliers, de werkplekken, het communitygevoel en de professionele administratieve ondersteuning. De Punt besloot zijn website te vernieuwen en klopte daarvoor aan bij Magelaan. De copywriting van website De Punt kwam bij mij terecht.
Copywriting website De Punt echoot de fijne sfeer
Door mijn vroegere schrijfwerk voor De Punt had ik al een duidelijk beeld van hun doel, missie, visie, sociaal ondernemerschap en opleidingen. Ter voorbereiding op het schrijven bracht ik een volledige dag door in het bedrijvencentrum. Ik dompelde me graag onder in de positieve sfeer die er hangt en ik overdrijf zeker niet als ik zeg dat die uniek en aangenaam is. Je hoeft maar één voet in het bedrijvencentrum binnen te zetten of de supervriendelijke begroeting van de receptiemedewerker vliegt je al tegemoet. Iedereen die je in de gangen passeert, geeft je een glimlach of een knikje. Eerlijk? Ik was onder de indruk van de warme, professionele werkomgeving, de lichtgevende ruimtes, die sfeervolle receptie. Wie zou nu niet op zo’n locatie willen werken!
Ik heb mijn uiterste best gedaan om die warmte, jovialiteit, en dat uitnodigende van de omgeving in mijn teksten te steken. Ik geef het grif toe, de copywriting van website De Punt verliep meer dan vlot. Sterker, de woorden schreven zich als het ware zelf. Uiteraard zijn de teksten ook SEO-vriendelijk geschreven, zodat Google de webpagina’s oppikt als duidelijk antwoord op vragen van potentiële huurders.
Ik haal nog even een ander citaat van Frederik Marain aan:
“Website De Punt toont de aangename sfeer die er hangt.”
En met deze positieve noot sluit ik deze blog over copywriting website De Punt af. Tot de volgende!
© C’bon
Misschien ben je ook geïnteresseerd in een van mijn andere blogs?